حقوقي و مهاجرت
حقوقي و مهاجرتي

راهكار استخدامي در سوئد:

در وهله ي اول قبل از اينكه فرد بتواند مجوز كار در سوئد را دريافت كند، لازم است تا يك پيشنهاد شغلي در اين كشور بدست آورده باشد. در واقع تا زمانيكه پيشنهاد شغلي مناسب و سپس مجوز كار صادر نشده باشد، فرد حق ورود به سوئد را نخواهد داشت. يعني نميتوان بدون داشتن هيچگونه مجوزكاري، به سوئد رفت و آنجا به دنبال شغل مناسب خود گشت. اين امكان ندارد. در حقيقت فرد به مجوز كار نياز دارد تا بتواند در سوئد بماند قبل از آنكه مقامات مسئول مهاجران در اين كشور حتي نيم نگاهي به اوراق و سوابق متقاضي انداخته باشند. اين را هم بدانيد كه مجوز كار براساس كار فرد بعنوان يك پرستار نميتواند به تنهايي كافي باشد. در واقع پيش از آنكه مسئولين امر بتوانند مقالات و اوراق مربوط به فرد را مورد ارزيابي قرار دهند ،متقاضي به يك مجوز كار/اقامت براساس داشتن روابط خانوادگي در سوئد و يا به دلايل انشاني و حقوق بشري نياز دارد. خانواده ي سوئدي و يا روابطي محكم، آيا از چنين چيزهايي برخورداريد؟!
پس از دريافت مجوز كار/ اقامت در سوئد، حالا نوبت آن است تا خود را براي يك آزمون آماده كنيد. شما بعنوان يك پرستار بايد خود را براي امتحاناتي در زمينه دانش پزشكي و زبان سوئدي آماده كنيد و بعد هم به نظر مي آيد كه يك دوره ي سه تا شش ماهه را بايد تحت نظر يك پرستار ديگر آموزش كلينيكي ببينيد.

اعزام پرستار در سوئد

استخدام پرستار در سوئد

مدارك مورد نياز براي اخذ مجوز كار در سوئد:

1.داشتن پاسپورت معتبر
2.ترم ها و دوره هاي آموزش شغلي را بايد به فرد ارائه دهند كه براساس قانون كار سوئد باشد و همينطور رايج در بين صنايع و مشاغل باشد.
3.حقوق و دستمزدي را بايد به فرد پيشنهاد داده باشند كه براساس قانون كار سوئد بوده و در بين صنايع و مشاغل بعنوان يك عرف شناخته شده باشد.
4.موقعيتي را بايد به متقاضي پيشنهاد داده باشند كه حتي الامكان بتواند از عهده ي خودش برآيد. به منظور برآورده كردن چنين ملزومات حمايتي ، فرد بايد تا حدي كار كند كه بتواند به حداقل حقوق 13،000 كرون در ماه قبل از ماليات دست پيدا كند.
5. وقتي فرد شروع به كار كرد،كارفرمايي داشته باشد كه تصميم داشته باشد براي او بيمه نامه هاي بهداشت و سلامتي، زندگي ، اشتغال و بازنشستگي را صادر كند.
6.فرد متقاضي بايد با بخش صدور مجوز پزشكي هيئت ملي بهداشت سوئد (socialstyrelsen) تماس بگيرد.
در ضمن پرستار متقاضي لازم است كه بطور كاملاً فصيح و روان به زبان سوئدي تسلط داشته باشد. چرا كه يك آزمون زبان سوئدي هم براي افراد متقاضي غير اروپايي هست كه برگزار ميشود و پرستاران متقاضي بايد در آن شركت كنند. بعلاوه بد نيست بدانيد آنچه كه بسياري از متخصصان مراقبت هاي بهداشتي انجام مي دهند كار در نقش هاي بدون مدرك است در حاليكه آنهايي كه زبان سوئدي مي آموزند به شغل پرستاران و دستياران مراقبت در خانه هاي سالمندان و يا سراي معلولين دست پيدا ميكنند.

اعزام پرستار به سوئد

استخدام پرستار در سوئد

7.فرد متقاضي به مدرك نياز دارد:
اگر ميخواهيد بعنوان پرستار در سوئد مشغول بكار شويد به مدرك سوئدي نياز داريد. عنوان پرستار توسط قانون محافظت ميشود. بعبارت ديگر شما تنها زماني ميتوانيد براي اين كار اقدام كنيد كه مجوز و گواهينامه ي معتبر پرستاري را در دست داشته باشيد. براي داشتن چنين گواهينامه اي بايد دوره ي ليسانس پرستاري را در دانشگاه گذرانده باشيد. اگر دوره پرستاري تخصصي را پشت سر گذارده ايد ميتوانيد براي دريافت مجوز گواهينامه ي پرستار متخصص محافظت شده درخواست كنيد، اما هنوز لازم است كه گواهينامه ي معتبر پرستاري را بدست آوريد.
8.اگر شماره ي هويت شخصي سوئدي، مجوز اقامت و يا آدرس دائمي در سوئد نداريد:
در صورتيكه جزو آن دسته از افرادي هستيد كه نه شماره ي هويت شخصي سوئدي دارند و نه آدرس دائمي و يا مجوز اقامتي در اين كشور دارند، با اينحال هنوز ممكن است بتوانيد موفق به اخذ گواهينامه ي پرستاري شويد. با اينهمه به منظور كار و يا رفتن به مدارس پرستاري در اين كشور نياز داريد كه حتماً مجوز اقامت دائم و يا مجوز كار در اين كشور را از اداره ي مهاجرت سوئد كسب كرده باشيد.
9.اگر گواهينامه ي پرستاري خود را از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا گرفته ايد:
اگر شما جزو آن دسته از پرستاراني هستيد كه خارج از اروپا تحصيل كرده ولي موفق به دريافت گواهينامه بصورت جايزه از كشورهاي اتحاديه اروپا شده ايد و با همين مدرك حداقل سه سال مستمر كار كرده ايد ميتوانيد بعنوان پرستاري كه در حوزه ي اتحاديه اروپا تحصيل كرده است درخواست كار در سوئد را بدهيد.
10.پرستار متقاضي سه گزينه پيش روي خود دارد:
اگر خارج از حوزه ي كشورهاي اتحاديه اروپا تحصيل كرده است سه گزينه براي دريافت مدرك پرستاري در سوئد پيش روي خود دارد. مهم نيست كه كدام گزينه را انتخاب ميكند، چرا كه مرحله آخر اين فرايند، اعمال مجوز از طرف ما مي باشد.

11.گزينه اول: شوراي ملي بهداشت و رفاه سوئد:
اگر تصميم داريد تا به هيئت ملي بهداشت و رفاه سوئد برويد ، بهتر است براي به دست آوردن مجوز لازم موارد زير را انجام بدهيد:
*آموزش خود را ارزيابي كنيد.
*سوئدي را تمام كمال ياد بگيريد.
*آزمون تخصص بدهيد.
*تحت آموزشهاي باليني قرار بگيريد.
*دوره اي را زير نظر قوانين و مقررات سوئدي بگذرانيد.
*مدت زمان تكميل مراحل مختلف كه منجر به اخذ گواهينامه ي پرستاري سوئدي مي شود براساس موقعيت خاص فرد متقاضي فرق ميكند.يك راه براي تسريع اين روند هرچه سريعتر ياد گرفتن و تسلط بر زبان سوئدي مي باشد.

اعزام پرستار به سوئد

استخدام پرستار در سوئد

12.گزينه دوم: آموزشهاي اضافه:
بهتر است براي گذراندن دوره هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه ها اقدام كنيد و مدرك و درجه ي تحصيلي و ميزان سواد و آگاهي خود را بالاتر ببريد.
13.گزينه سوم:يك مدرك سوئدي بگيريد:
اگر متقاضي مدرك تحصيلي بعد از دبيرستان و يا مدرك ليسانس پرستاري قابل قبول كشور سوئد را ندارد ميتواند به مدارس و يا كالج هاي سوئد رفته و دوره و دوره هاي لازم جهت پرستاري آكادميك را بگذراند و سپس براي كار و مجوز كار بعنوان پرستار در اين كشور اقدام نمايد. جهت اطلاع بيشتر و آگاهي از شرايط پذيرش و چگونگي روند درخواست ، متقاضي مي تواند به  universityadmission.se  و  studera.nu  مراجعه نمايد .
كالج يا دانشگاهي كه فرد را مي پذيرد ممكن است بگويد كه فرد مي تواند از آموزش قبلي خود براي تسريع در تكميل برنامه ي درخواستش استفاده كند.
14.ارزيابي آموزش فرد:
در ابتدا تخصيلات فرد مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اولين كاري كه مسئولين اين امر موظف به انجام آن هستند ارزيابي مدارك تحصيلي متقاضيان خارجي مي باشد.
اين ارزيابي در راستاي آن است كه مدرك تحصلي فرد تا چه حد منطبق بر اصول و درجه ي علمي كشور سوئد است. پس از اين مرحله است كه متقاضي توضيحاتي را مبني بر اين كه آيا مي تواند از اين مرحله پيش رفته و به گام بعدي برسد يا نه دريافت ميكند.
15.درخواست خود را ارسال كنيد:
اين درخواست بايد حاوي نكات زير باشد:
فرم درخواست ارزيابي آموزش خارج از كشور.
كپي مدارك زير بايد در دو زبان وطني و ترجمه شده بايد ارسال شود:
گواهي آخرين مدرك تحصيلي.
گواهي اينكه چه دوره هايي را گذرانده ايد و چه مدت هر دوره به طول انجاميده .
گواهي اينكه بيانگر هر گونه تغييري در اسم كوچك شما بعد از تمام كردن دوره و برنامه ي درسي تان باشد.
16.سوئدي را كامل بياموزيد:
تا زمان رسيدن تاييديه و مجوز هاي لازم جهت اعزام به سوئد ميتوانيد به فراگيري بهتر زبان سوئدي بپردازيد. هرچقدر در اين زمينه به مهارت بالاتر و تسلط بهتري برسيد براي خودتان بهتر است و موقعيت بهتر و مطلوب تري را ميتوانيد در اين كشور به دست بياوريد.
17. كسب مهارت معادل نروژي يا دانماركي:
شما نياز به تأييد مجوزي داريد كه نشان بدهد مهارتهاي زباني شما ميتواند از پس شرايط ورود به دانشگاه يا دانشگاه نروژي يا دانماركي برآيد. براي همين هم بهتر است به كسب مهارتهاي معادل نروژي و يا دانماركي پرداخته كه بتواند ملزومات خواسته شده ي سوئدي ها را براي پذيرش شما برآورده كند.
در ضمن گواهي مهارتهاي زباني خود را هم بايد ارسال نماييد.
20.آزمون تخصص بدهيد:
اين آزمون اثبات ميكند كه چه چيزهايي آموخته ايد و از چه سطح علمي برخورداريد. اين آزمون توسط دانشگاه گوتنبرگ برگزار ميشود و پس از اتمام آن،پاسخ ها را براي مسئولين مربوطه ارسال مي نمايد. پس از اين مرحله با توجه به جوابهاي آمده مسئولين درباره ي پذيرش فرد متقاضي تصميم گيري هاي لازم را بعمل مي آورند.
21.درباره ي قوانين و مقررات رايج در اين كشور بياموزيد:
زماني كه جواب قبولي و پذيرش شما در آزمون تخصص ارسال شد، آموزش باليني خود را كامل كرده و دوره اي را در حوزه ي قوانين و مقررات رايج در سوئد بگذرانيد.
22.دوره اي را در كشور خود و در خانه بگذرانيد. اين دوره كاملا اينترنتي است و نيازي به بيرون رفتن از خانه نداريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد مي توانيد به وبسايت دانشگاه Umeå University’s website مراجعه بفرماييد.
23.تحت آموزش باليني قرار بگيريد.
24.آموزشهاي باليني خود را در يك مركز پزشكي كاملتر كنيد.
در نهايت هم، بعد از گذراندن تمامي اين مراحل، مقامات مسئول اداره ي مهاجرت سوئد بايد از نداشتن سوء سابقه ي شما مطمئن شوند. به محض مطلع شدن از عدم سوء سابقه ي متقاضي با فرد تماس گرفته تا ارزيابي وضعيت فردي بعمل آورند. اين مرحله به صبر و شكيبايي متقاضي مهاجرت نيازمند است.

منبع: وبسايت مهاجرتي دادآور نسيم مهر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت به سوئد،
موضوع:
[ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۵:۵۵ ] [ دادينلي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی