حقوقي و مهاجرت
حقوقي و مهاجرتي

ازدواج صوري و پيامدهاي آن

ازدواج صوري و پيامد هاي آن :همه ي ما تا به حال لغت طلاق صوري و يا خواستگار صوري را شنيده ايم و تا حدودي با آنها و علت وقوع آنها آشنايي داريم.

اما الان مي خواهيم به مبحثي به نام ازدواج صوري بپردازيم كه به تازگي در حال رشد است و هروز آمار آن رو به بالا مي رود.

ازدواج صوري اگر تا چند وقت پيش اتفاق مي افتاد همه مي گفتن طرف براي خروج از كشور و گرفتن اقامت دائم كشوري ديگر اين كار را كرده است.

در حال حاضر فاجعه اي كه با آن مواجه هستيم اين گونه است كه مقوله اي به نام ازدواج صوري را افراد مطرح مي كنند تا از طريق آن بتوانند وام ازدواج دريافت كنند.

شايد فكر كنيد كه بعد از ازدواج صوري و دريافت وام افراد چه مي كنند؟ در حالي كه شناسنامه هايشان نام يكديگر را به دوش مي كشد؟

بايد خدمتتان بگوييم كه الان با توجه به يك سري شرايط افراد بعد از ازدواج هم مي توانند , شناسنامه سفيد دريافت كنند و ديگر انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است.

مفهوم واژه ازدواج صوري

بياييد ابتدا به مفهوم اين واژه بپردازيم كه اصلا ازدواج صوري به چه معناست؟

ازدواج صوري يعني ازدواجي كه دروغ مي باشد و فرد براي فرار از قانون و يا مهاجرت كردن به كشوري ديگر و گرفتن ويزا انجام مي دهد.

در اين روش فرد يا با پرداخت مبلغي به كسي كه تبعيت كشور ديگر را دارد يا مقيم آن كشوراست يا با پاسخ مثبت دادن به خواستگاري فردي كه تبعه يا مقيم كشوري خارجي است آن هم بدون علاقه سعي در دريافت ويزا و اقامت كشوري ديگر را دارد.

حكم قانوني ازدواج صوري

اين نوع ازدواج دروغين مي باشد و غير شرعي است. اگر دلايل قوي مبني بر صوري بودن يك ازدواج پيدا شود , آن ازدواج از لحاظ قانوني باطل است.

نوع ديگر ازدواج صوري

نوعي ديگر از اين ازدواج وجود دارد كه ازدواج زن سه طلاق شده با مردي با نام محلل است. كه اين نوع ازدواج هم شرايطي دارد مثلا اگر بدون اراده واقعي نكاح باشد از لحاظ شرعي و قانوني صحيح نيست.

مي توانيم قاعدتا اين را بگوييم كه ازدواج صوري صرفا براي فرار از قانون است كه صورت مي گيرد.

چيزي كه در عقد لازم است , قصد و نيت قلبي و باطني و در نهايت لفظ و بيان آن است يعني همان قصد باطني را بيان كنيم و به زبان بياوريم. پس مي توانيم اينگونه بگوييم كه چون در ازدواج صوري , قصد باطني وجود ندارد و كلا لفظ است , اين ازدواج غير شرعي مي باشد.

 

فردي مناسب براي ازدواج صوري نيازمنديم

با كمي گشت و گذار در شبكه هاي مجازي مي توانيد به مروز با اين جملات روبرو شويد كه نيازمند كيس مناسب براي ازدواج صوري هستند كه بعد طلاق بگيرند!

فردي را ديدم كه در شبكه هاي مجازي آگهي زده بود براي بالا بردن پرستيژ خانواده ام كه ديگران بدانند من خواستگاران زيادي دارم مي خواهم فردي به صورت صوري بيايد و ازدواج محضري كنيم و پس از آن از وي جدا مي شوم و مهريه هم نمي خواهم!

مشكلاتي كه در حال حاضر در جامعه ي كنوني با آن روبرو هستيم نيازمند كمي تفكر است و اينكه مسئولان چاره اي در جهت بهبود اين مسائل بينديشند.

ازدواج يا معامله؟!

ما نمي خواهيم با بيان اين مطالب باعث شويم افراد جبهه بگيرند كه چرا اينگونه مي گوييد اما در حال حاضر آمار نشان مي دهد كه بيشتر افراديكه تقاضاي خواستگاري صوري و يا ازدواج صوري مي كنند از دختران شهرستان هستند.

شايد اينگونه فكر مي كنند كه از اين طريق مي توانند پس از جدايي آزادي كه دوست دارند را به دست آورند و  به صورت مستقل و راحت و جدا از خانواده مي توانند به تمامي آرزوهايشان برسند.

افكاري اين چنين پوچ و واهي مي توانند زندگي افراد را به طور كامل به هم بريزد.

برخي دختران و پسران شهرنشين هم با اين تفكر كه مي توانند بعد از آن به راحتي مهاجرت كنند و به خواسته هايشان كه پدر و مادر ها به آنها بها نمي دهند  , برسند.

ازدواج افراد صرفا براي منفعت مالي

اين امكان وجود دارد كه افرادي كه آگهي مي دهند صرفا براي كسب منافع مالي و يا حتي امتيازاتي از اين قبيل باشد. حال كه در شرايط بدي از نظر اقتصادي هستيم بايد مراقب باشيم تا از اين دست مسائل پيش نيايد و با آبرو و زندگي مردم بازي نشود.

طلاق صوري زماني مد شد و شاهد بوديم بعضي خانواده ها صرفا براي اينكه فرزندشان از سربازي معاف شود , طلاق مي گيرند يا مي خواهند به طريقي حقوقي دريافت كنند , تقاضاي طلاقشان را رو مي كنند.

براي ازدواج صوري كه الان موضوع داغي است براي جوانان كشورمان هم , از اين دلايل براي انجام اين ازدواج صوري مي توان نام برد و بايد حتما ريشه يابي شود.

افزايش چنين ازدواج هايي مي تواند آسيب بزرگي به جامعه بزند و اعتماد افرادي كه مي خواهند به صورت جدي ازدواج كنند را سلب مي كند. به طوري كه ديگر , افراد به هيچكس اعتماد ندارند و مدام اين فكر را مي كنند كه فرد مقابل قصد ازدواج صوري به دلايل مختلف را دارد.

ريشه يابي هرچه سريعتر اين مسئله و پيدا كردن راهي براي حل آن مي تواند كمك بزرگي به جامعه و جوانان در سن ازدواج كند.

سوء استفاده مالي غربي ها

افرادي هستند كه مدتها پيش اقامت كشوري خارجي را دريافت كرده اند و در آنجا زندگي مي كنند ولي هنوز نتوانسته اند به روياهايشان در كشوري خارجي دست بيابند. بنابراين بهترين راه حل براي كسب درآمدي خوب و پول , اين است كه فرد مشتاق به مهاجرت را به دام انداخته و به او وعده ي كسب اقامت دائم بدهند و اينگونه دريافت پول از وي شروع شود.

اين نيز وجود دارد كه فردي كه از طريق ازدواج مي خواهد اقامت بگيرد بايد تا چند سال زير نظر فرد مقيم باشد و اين براي آن فرد مقيم ( يعني كسي كه ساكن آن كشور خارجي است ) به معني درآمد براي چند سال است تا اقامتش تكميل گردد.

معمولا فردي كه علاقه به مهاجرت دارد در اين راه هزينه هاي زيادي را متحمل مي شود و همچنين بين راه هم نمي تواند كنار بكشد و بايد تا آخر اين مسير همراه با فردي كه علاقه اي به وي ندارد ادامه دهد و زندگي كند تا آفيسر ( فردي كه پرونده مهاجرت ها را بررسي مي كند و در نهايت يا فرد را تاييد و به وي ويزا مي دهد يا رد مي كند.) به صوري بودن ازدواجشان شك نكند.

 

منبع :دادآور نسيم مهر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۵۴:۴۶ ] [ دادينلي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی