حقوقي و مهاجرت
حقوقي و مهاجرتي

 كشور سوئد در شمال اروپا و در شبه جزيره‌ اسكانديناوي منطقه­اي سردسير محسوب مي­شود. مساحت اين كشور 450 هزار كيلومتر مربع بوده و ششمين كشور پهناور اروپا و پنجاه و پنجمين كشور وسيع دنيا به شمار مي­رود. پايتخت سوئد شهر اِستُكهلم بوده و بزرگ‌ترين شهر اين كشور و پرجمعيت‌ترين شهر در سرزمين‌هاي نورديك است. جمعيت اين كشور سردسير هم بيش از ۱۰ ميليون نفر بوده كه هشت ميليون نفر از آن ها را خود سوئدي­ها تشكيل داده و بقيه مهاجرين كشورهاي ديگر هستند.

كشور سوئد از نظر تجاري داراي اقتصادي استوار  بوده و موفقيت زيادي را در جذب سرمايه­ گذار از كشورهاي مختلف داشته است؛ از اين رو، افرادي كه به دنبال تجارتي بين­المللي و جذب بازارهاي جديد هستند اين كشور مقصدي مناسب با هدف­گذاري بلندمدت خواهد بود. از جمله شركت­هايي كه قابليت ثبت در كشور سوئد را دارند شركت مشاركت محدود، سهامي و تعاوني مي­باشد.

شركت مشاركت محدود بدين صورت است كه شيوه اداره و سرمايه­ گذاري در آن به صورت مشاركتي و تعاوني مي­باشد. در رابطه با شركت سهامي بايد گفت كه چنانچه شخصيت حقوقي شركت دچار ورشكستگي شده و بدهكار باشد دولت مطالبات طلبكاران را از دارايي شركت پرداخت كرده و نيازي به اموال شخصي سهام داران شركت نيست. شركت سهامي به دو دسته شركت سهامي عام و شركت سهامي خاص تقسيم مي­شود.

الف) سهامي عام: اين نوع شركت براي كسب و كارهاي بزرگ مي باشد و حداقل يك هيات مديره ۳ نفره لازم دارد و حداقل نيمي از سه امداران بايد تابعيت اروپايي را دارا باشند. حداقل سرمايه براي ثبت شركت سهامي عام، 500,000 كرون مي باشد.

ب) سهامي خاص : براي راه ­اندازي اين نوع شركت وجود يك نفر مديرعامل و يك معاون كافي است و ميزان سرمايه در اين شركت 50,000 كرون است.

در رابطه با شركت­هاي تعاوني ميتوان گفت كه اعضاي هيات مديره مسئوليت اداره و كليه امور شركت را بر عهده داشته و در صورتي كه عضوي جديدي بخواهد به شركت اضافه شود مسئوليت بدهي­هاي گذشته شركت نيز بر عهده او خواهد بود.

شيوه ثبت شركت در سوئد

فردي كه متقاضي ثبت شركت در كشور سوئد است در ابتدا بايد مراحلي را كه طبق قانون و مقررات تعيين شده است انجام دهد. در گام اول ضروري است كه فرم درخواست مبني بر ثبت شركت را تكميل كرده و بعد از تكميل آن ضروري است كه يك پيشنهاد يا ايده اوليه را كه مرتبط با فعاليت شركت است ارائه نمايد تا مورد بررسي قرار گيرد؛ زماني كه ايده متقاضي ثبت شركت مورد تاييد قرار گرفت يك بيزينس پلان (طرح تجاري) با همكاري وي تهيه مي­شود كه در اين زمان مي­توان شركت را به ثبت رساند. بايد توجه داشت كه راه ­اندازي اوليه شركت بايد قبل و بعد از ورود به سوئد انجام  بگيرد و در آخر گزارش­هاي مورد نياز به اداره مهاجرت ارائه مي­شود.

 

شرايط ثبت شركت و مقررات ناظر بر آن

مقررات و شرايط ناظر بر ثبت شركت در سوئد و گرفتن اقامت در اين كشور به گونه­ اي تبيين شده است كه افراد مشكل چنداني براي درك موضوع آن نداشته باشند. شرايط ثبت شركت در سوئد و موفقيت در اخذ اقامت اين كشور به شرح زير مي­باشد:

فردي كه متقاضي ثبت شركت در سوئد است بايد طرح يا پلان فعاليت شركت خود را به تفصيل و با تمام جزئيات مشخص نموده و به اداره مهاجرت كشور سوئد تقديم نمايد.

در گام بعدي نياز است كه متقاضي ثبت شركت داراي تمكن مالي بوده و بتواند با ارائه مدارك مورد نياز اثبات نمايد كه قدرت مالي در خريد و ثبت شركت در كشور سوئد را داراست. همچنين، فرد بايد اين اطمينان را داشته باشد كه براي مدت 2 سال هزينه­ هاي زندگي خود و خانواده­اش را در اين كشور تامين نمايد.

ثبت شركت و راه ­اندازي آن در كشور سوئد نيازمند برخي اقدامات قانوني و شرايط ديگري است كه طبق قانون براي افراد مشخص شده است. ثبت شركت در سوئد نيازمند تهيه پيش­نويس اساسنامه، گذرنامه معتبر، كپي گذرنامه، امضاهاي نمونه و ديگر مدارك بوده و ثبت شركت بايد از طريق دفاتر اسناد رسمي صورت بگيرد. از سوي ديگر فرد بايد داراي يك حساب بانكي بوده و بتواند يك حسابدار محلي را براي شركت اوليه خود استخدام نمايد.

فرد متقاضي بايد آشنايي كافي به زبان سوئدي يا انگليسي را داشته باشد تا در فعاليت مربوط به اداره امور شركت با مشكل مواجه نشود.

همچنين، طبق قانون متقاضي بايد حداقل مالك 50% از سهام بوده و داشتن آشنايي كافي با فعاليت­هاي مرتبط با شركت الزامي مي­باشد. زيرا فردي كه اقدام به ثبت شركت مي­نمايد مسئوليت امور مربوط به آن شركت با وي بوده و به عنوان مدير آن شركت شناخته مي­شود.

زماني كه فرآيند ثبت شركت در اين كشور به پايان رسيد شركت در طول مدت دو سال بايد به سوددهي رسيده باشد و فرد متقاضي بايد در طول مدت دو سال اوليه كه به عنوان اقامت موقت از آن ياد مي­شود توانايي تامين هزينه­هاي زندگي خود و خانواده­اش را داشته باشد.

مدارك مورد نياز براي ثبت شركت

  • كپي و اسكن پاسپورت متقاضي و افراد تحت تكفل
  • دو قطعه عكس رنگي
  • دريافت عدم سوء­پيشينه و ترجمه آن
  • گواهي اشتغال به كار
  • اصل سند مالكيت
  • درخواست تبيين هدف و برنامه ­هاي فعاليت شركت
  • گواهي اشتغال به كار
  • پرينت سه ماهه بانكي
  • مصاحبه در سفارت و انگشت­ نگاري
  • ارائه مدارك رسمي شركت (در صورتي كه متقاضي داراي شركت باشد)

 

نكات مهم در ثبت شركت در سوئد كه بايد مورد توجه قرار گيرد:

زماني كه متقاضي ويزاي اقامت در سوئد را دريافت مي­كند يك كارت اقامت براي وي صادر ميشود كه در هنگام ورود به كشور سوئد بايد كارت اقامت مذكور و پاسپورت معتبر خود را به همراه داشته باشد. كارت اقامت مذكور موقت بوده و مدت اعتبار آن دو ساله مي­باشد. در طول مدت 2 ساله چنانچه متقاضي ثبت شركت همسر و فرزندان زير 18 سال داشته باشد مي­تواند براي آن­ها ويزاي همراه بگيرد. اما افراد مذكور اجازه كار در اين كشور را نخواهند داشت مگر اينكه به صورت جداگانه چنين درخواستي براي اخذ ويزاي كار صورت بگيرد.

اقامت موقت دو ساله­ اي كه براي فرد در نظر گرفته مي­شود قابل تبديل به اقامت دائم است؛ اما اين امر زماني صورت مي­گيرد كه در طول مدت 2 ساله مذكور اداره مهاجرت سوئد وضعيت شركت را مورد بررسي قرار داده تا تمام شرايط و مقررات قانوني به درستي صورت گرفته و رعايت شده باشد و شركت بدهي چنداني را به بار نياورده باشد. از سوي ديگر فرد نبايد مرتكب جرم مالياتي يا قانوني شود.

اگر شما دانشجو هستيد و اقامت تحصيلي در كشور سوئد را داريد و قصد اخذ اقامت كاري از طريق ثبت شركت در اين كشور را داريد، بايد قبل از به اتمام رسيدن اقامت تحصيلي، اقدام به تسليم تقاضانامه مربوطه نماييد و همچنين بايد كارنامه تحصيلي خود در سوئد را ارسال كنيد؛ در ضمن، بايد اين موضوع را مد نظر داشته باشيد كه حداقل نمرات قبول شده بايد ۳۰ نمره دانشگاهي و يا اتمام يك ترم پژوهشي تحقيقي در دانشگاه باشد.

منبع : دادآور نسيم مهر

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۲:۵۳ ] [ دادينلي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی